Общо показвания

четвъртък, 10 януари 2013 г.

STAND-UP COMEDY WORKSHOP

(ЛЕКЦИЯ ПО ОБУЧЕНИЕ В ПРАВОСТОЯЩА КОМЕДИЯ)

part 1

Забележка: Четете всички шеги на глас, за да разберете как звучат, а не как се четат.















Задачата за днес:

1. Структурата на комическото

2. Подготовка на шегата / да напишем инсталация

3. Сериозно към комедията

Структурата на стендъпа е много проста. Шегите се разделят на 5 части:

1. Attitude + Topic + Premise (The set up, serious part)
2. Act-out + Mix + Act-out ( The funny part)


1. Отношението + Темата + Предпоставката (Подготовка, сериозната част)
2. Изиграването + Смесването + Изиграването (Смешната част)

Инсталирането не е смешната част от шегата, но това е най-важната част. Ако не успеете да хванете интереса на публиката в началото, никой няма да чуе краят и . Зрителите бързо вземат решения, така че за всяка шега е важно първо да се грабне вниманието им, и след това да ги накарате да се засмеят.

Инсталациите обикновено са сериозни и достоверни. В смисъл, че те имат отзвук на истина и честност. Обърнете внимание на тези примери от някой много смешни комици.

[Setup]: "Надявам се, че сте влюбени и се надявам, че се чувствате добре. Защото самият аз не съм влюбен и се чувствам кофти. Наскоро скъсах с една жена... " RICHARD LEWIS

[Setup]: "Моят лекар ми каза, че има рак и се налага да се подложа на операция за отстраняване на матката..." JULIA SWEENEY

След това, когато преминете към забавна част, се получава обрат, който предизвиква смях. Ако започнете смешно от самото начало това няма да работи.

[Setup]: "Моят лекар ми каза, че има рак и се налага да се подложа на операция за отстраняване на матката." 2. [Funny part]: Защо винаги трябва да се премахне тази част от тялото ви, която ви трябва? Защо хората никога не хващат рак на целулита? "Джули, имате целулитен рак и се налага да го отстраним целия ". JULIA SWEENEY.

Призовавам ви да бъдете напълно сериозни и не-funny, когато извършвате тези упражнения за подготовка на шегата.

"Аз не искам да се занимавам с тази структура. Аз просто искам да се кача на сцената и да съм смешен. "

Съвет от професионалист: "Изучи правилата, за да знаете как да ги нарушаваш правилно."
Преди всичко за да нарушите правилата трябва да знаете какви са те. Да се опитвате да бъдете смешни, без да се преди това да сте изучили структурата значи да действате на сляпо.

Stand-Up е изключително структуриран формат. Когато комикът работи добре, изглежда, че той просто импровизира на момента и монолога му идва отвътре. Но в действителност всички професионални комици имат цялостно разбиране на това което прави или не прави материала да работи. Не се заблуждавайте, смешните неща изискват работа и подготовка. Ако беше толкова лесно, колкото изглежда много повече хора щяха да се отказали от работата си и да правят комедия.

Съвет от професионалист. Комикът Грег Proops: "Никой не се държи естествено. Трябва да работиш усилено над това да бъдеш естествен.”

Структура: Отношение + Тема + Контекст + изиграване + mix + изиграване


Всеки шега - за нещо или с нещо, е което наричам Тема. Докато зрителите не знаят с/за какво се шегувате, те няма да се смеят. По-късно ще разгледаме по-отблизо въпроса как да изберете тема. За упражение ще ви възложа тема и ние ще работим заедно за развитието на шега. Моята тема - "пиърсинг". Вашата тема - "наркотици".

Следващата стъпка е да добавите отношение към избраната тема. Отношението дава на шегата сила и направление. Както актьорите не произнасят своите реплики, без емоция и намерение и стендъп комикът не разказва без да вложи отношението си към шегата. Дори при самото написване на материала, всяка шега трябва да се придружава от отношение или емоция. Поради това авторите на комедия често работят с партньор или използват диктофон, за да възпроизведат шегата на глас - с отношение, и чак след това да я запишат. История без отношение може да звучи прекалено литературно; макар че би могла да е интересна и забавна, но не достатъчно смешна, за да предизвика бурен смях.

Тук са четирите основни типа отношения, които ще бъдат полезни при работа в тези лекции и изобщо при писането на вицове:

1.Странно. / 2. Страшно, ужасно. / 3. Трудно или сложно. / 4. Глупаво.


Запомнете тези думи. Произнесете ги на глас силно, точно сега. Наблегнете и ги разтегнете: „Труууден.” Тези думи, това са инструментите на комика, които могат да причинят наистина силен смях. Вие можете да имате интересна идея за шега, добра тема, забавен вид или характер, но без подходящо отношение всичко ще си остане просто забавна идея.

Трябва да представите вашият материал опакован в отношението ви. Добавяне на отношение в него е като зареждане колата с гориво - тя вече може да тръгне нанякъде. То осигурява силата, която задвижва темата от добра идея в сполучлив виц. Като цяло това е много важно и трябва да му се обръща внимание.

Пиърсинг - странно нещо. Аз съм от Сан Франциско, където много хора са пристрастени към пиърсинга. Те изглеждат така, сякаш са били нападнати с пистолет за телбод: Петнадесет обеци тук, и малка кука за кухненски кърпи там." Robin Williams.


(Следва...
публикацията ще бъде само с абонамент
.

Няма коментари:

Публикуване на коментар